Saya tidak menerima kod OTP. Apa perlu saya buat?

Sebab-sebab Biasa Tidak Menerima OTP

  • Penyekat SMS: Peranti anda mungkin mempunyai penyekat SMS yang menghalang penghantaran OTP.
  • Keperluan Nombor Telefon Tempatan: Sistem kami hanya menerima nombor telefon tempatan (+60) untuk pendaftaran Keahlian VIP. Penggunaan nombor antarabangsa (+65 atau lain-lain) mungkin menghadkan keistimewaan keahlian.

Pengguna eSIM:

  • Kebanyakan penyedia eSIM roaming hanya menyokong perkhidmatan data (contohnya, melayari internet, WhatsApp, Telegram) dan tidak termasuk perkhidmatan suara atau SMS. Ini mungkin menyebabkan masalah penghantaran OTP disebabkan oleh sekatan daripada penyedia telco.

Langkah untuk Menyelesaikan Masalah OTP:

  • Pengguna CelcomDigi: Ikuti Langkah 2 dalam Panduan Isu OTP Celcom untuk membuka sekatan kod OTP/TAC.
  • Telco Lain: Hubungi penyedia anda untuk panduan yang serupa.
  • Pengguna iPhone & Oppo: Semak "Junk Folder" atau "Block & Filter" untuk mesej SMS (Rujuk tangkapan skrin di bawah).

Jika masalah masih berlanjutan, sila hubungi kami untuk bantuan lanjut.

Untitled.png

Adakah artikel ini membantu?
9 daripada 25 mendapati ini berguna

Artikel dalam seksyen ini

Lihat lebih banyak
Hantar Permintaan
Sila lengkapkan borang ini dan kami akan kembali secepat mungkin.
Cari kami di WhatsApp
Jika anda lebih suka untuk menghantar mesej kepada kami melalui komunikasi mudah alih, sila berasa bebas untuk menghantar teks kepada kami di +6010 312 9877!